Veelgestelde vragen & contact



Wat is Bloemen Cadeau?
  • Bloemen Cadeau is een open waarde cadeaukaart die te besteden is bij alle bloemisten van Euroflorist en de webshops van Topbloemen.nl, Frederique's Choice, Floriënt Express en BloomPost. De ontvanger heeft keuze uit het gehele assortiment van deze bloemisten. Van een mooi boeketje bloemen tot een leuke plant voor in huis; de ontvanger kiest zelf zijn of haar gewenste product(en). De waarde van de cadeaukaart kan de gever zelf bepalen, want de kaart is oplaadbaar tussen de €5,- en €150,-. Bloemen Cadeau is in de winkel en online te koop in verschillende varianten, namelijk in een giftbox, in een envelop en als digitaal gift. Bloemen Cadeau is een product van Bloemen Cadeaukaart B.V.

Is Bloemen Cadeau een veilig product?
  • Ja, Bloemen Cadeau is een veilige en betrouwbare cadeaukaart. Wij zien het als belangrijke prioriteit om alle maatregelen te treffen die wij mogelijk achten om die veiligheid en betrouwbaarheid van ons product te kunnen waarborgen. Momenteel is elke cadeaukaart beveiligd met een unieke kaartcode en pincode. De pincode is beschermd door een kraslaag die alleen verwijderd mag worden door de eigenaar van de cadeaukaart.

Hoe kan ik in contact komen met de Klantenservice?
  • Als je vragen hebt, kun je die mailen naar de Klantenservice van Bloemen Cadeaukaart B.V. via het contactformulier op de website. Je ontvangt dan binnen drie dagen antwoord op je vraag. Heb je een dringende vraag? Dan kun je ons ook bellen, via het contactformulier op de website. Onze Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 16.30 uur met uitzondering van feestdagen.

Waar kan ik terecht met klachten?
  • Klachten betreffende een product of dienst tijdens je aankoop bij Bloemen Cadeau kun je het beste bij de bloemist waar de aankoop plaatsvond melden. Deze kan op dat moment nog werk maken van je klacht, terwijl Bloemen Cadeaukaar B.V. hier achteraf niet veel meer aan kan doen. Klachten kunnen tot uiterlijk één maand na afloop van besteding worden ingediend via het contactformulier op de website. Klachten betreffende onze dienstverlening kun je op dezelfde manier indienen. Wij streven ernaar om binnen drie werkdagen je klacht in behandeling te nemen. Je ontvangt altijd een ontvangstbevestiging per e-mail.

Hoe lang is Bloemen Cadeau geldig?
  • Bloemen Cadeau is twee jaar geldig vanaf de aankoopdatum. De ontvanger dient de cadeaukaart binnen deze termijn van twee jaar te besteden. Je kunt de geldigheid van jouw Bloemen Cadeau controleren op deze website. De aankoopdatum kan tevens door de verkoper ingevuld worden aan de binnenkant van de cadeauverpakking in het daarvoor bestemde invulvak.

Mijn Bloemen Cadeau is niet meer geldig. Kan ik deze cadeaukaart nog gebruiken?
  • Is je cadeaukaart langer dan twee jaar geleden aangeschaft? Dan is deze op dit moment niet meer geldig. Om te zorgen dat je toch nog gebruik kunt maken van Bloemen Cadeau en je saldo niet verloren gaat, bieden wij een eenvoudige mogelijkheid om je cadeaukaart te verlengen. Je cadeaukaart wordt dan met twee jaar verlengd. Dit kan tegen een administratieve vergoeding van €5,-. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact op met ons via het contactformulier op de website.

Wat is het saldo op mijn Bloemen Cadeau?
  • Je kunt het saldo van je Bloemen Cadeau op deze website checken in de saldochecker bovenaan elke webpagina. Vul je 19-cijferige kaartcode en vervolgens je unieke pincode in in het daarvoor bestemde vakje en klik op ‘Bekijk’. Je ziet je saldo en de verloopdatum van je Bloemen Cadeau dan verschijnen. Je saldo kan tevens door de verkoper ingevuld worden aan de binnenkant van de cadeauverpakking in het daarvoor bestemde invulvak.

Mijn code werkt niet. Hoe kan dat?
  • Wat vervelend dat je code niet werkt! Voor de zekerheid vragen wij je om het nummer van je cadeaukaart nogmaals te controleren. Bij één verkeerd of missend cijfer pakt de website je code al niet meer. Wanneer je problemen blijft ervaren bij het gebruik van je unieke code raden wij je aan om contact op te nemen met onze Klantenservice via het contactformulier op de website.

Moet ik het saldo op mijn Bloemen Cadeau in één keer besteden?
  • De waarde van jouw Bloemen Cadeau staat vermeld aan de binnenkant van de verpakking in het daarvoor bestemde invulvakje aan de binnenkant van de verpakking. Tevens kun je het saldo op je cadeaukaart op deze website checken. Bloemen Cadeau kan een waarde hebben tussen €5,- en €150. Dit bedrag hoef je niet in één keer te besteden. Wanneer je iets koopt met een lagere waarde dan het bedrag op je cadeaukaart dan blijft dat bedrag uiteraard staan om een andere keer te besteden. Is het saldo op je kaart lager? Dan kun je het restant bijbetalen.

Waar kan ik Bloemen Cadeau inleveren?
  • Je kunt je cadeaukaart besteden bij fysieke bloemisten (van onder andere Euroflorist en Fleurop) verspreid door heel Nederland. Bestel je liever online? Dat kan via de webshops van Topbloemen.nl, Frederique's Choice, Floriënt Express, Fleurop en BloomPost. Let op! Het is bij Euroflorist niet mogelijk om je Bloemen Cadeau in de webshop te besteden. Bekijk hier het overzicht van de bloemisten en webshops. Zoek voor een fysieke winkel op postcode, woonplaats en/of op winkelketen en kom erachter welke bloemist het dichtst bij jou in de buurt zit. Of zoom in op het landkaartje en bekijk de locaties. Als je op het icoontje klikt, krijg je de contactgegevens van de bijbehorende winkel te zien. Ook kun je daar een routebeschrijving opvragen. De webshops vind je door op een van de logo's te klikken. Je wordt dan doorgelinkt naar de desbetreffende webshop.

Hoe kan ik betalen met Bloemen Cadeau?
  • Met Bloemen Cadeau kun je producten van alle winkels van de aangesloten winkelketens betalen (bekijk hier alle actuele inleverlocaties). Ga naar één van de acceptanten, zoek je product uit, geef je fysieke cadeaukaart of print van je digitale gift af bij de kassa. Kies je voor een webshop? Dan kun je bij de betaalopties kiezen voor Bloemen Cadeau.

    Is je aankoop duurder dan de waarde van je cadeaukaart? Dan kun je het verschil bijbetalen. Wanneer je aankoop goedkoper is blijft het restsaldo gewoon op je Bloemen Cadeau staan om een andere keer te besteden.

    Let op! Een foto van je kaartcode, een overgeschreven kaartcode of een scan van je pas in een pasbewaarapplicatie zoals Apple Wallet of Stocard wordt niet als geldig betaalmiddel geaccepteerd!

Moet ik altijd met de fysieke cadeaukaart of een print van mijn digitale gift in de winkel betalen?
  • Ja. Het is niet mogelijk om bij een van de acceptanten te betalen met alleen een foto van je kaartcode, een overgeschreven kaartcode of een scan van je pas in een pasbewaarapplicatie zoals Apple Wallet of Stocard. Neem altijd je fysieke cadeaukaart of een print van je digitale gift mee naar de winkel.

Moet ik mijn Boemen Cadeau activeren of registreren voordat ik ermee kan betalen?
  • Nee dat is niet nodig. Je kunt met Bloemen Cadeau direct bij een van de aangesloten winkels en webshops betalen. Op deze website kun je wel je saldo en de verloopdatum checken en de voor jou dichtstbijzijnde inleverlocaties bekijken.

Waar kan ik Bloemen Cadeau kopen?
  • Bloemen Cadeau is te koop bij de winkels van Bruna, AKO, CIGO, The Read Shop, Plantage, Libris Blz, Tabaronde, GivaCard POS en Tabak & Gemak. Bekijk hier de voor jou dichtstbijzijnde winkel. Zoek op postcode, woonplaats en/of op bloemist en kom erachter welk verkooppunt het dichtst bij jou in de buurt zit. Of zoom in op het landkaartje en bekijk de locaties. Als je op het icoontje klikt krijg je het adres en telefoonnummer van de bijbehorende winkel te zien. Ook kun je daar een routebeschrijving opvragen. Daarnaast kun je Bloemen Cadeau ook altijd hier bestellen, zowel de fysieke als digitale variant.

Welke betaalmogelijkheden heb ik als ik Bloemen Cadeau online wil bestellen?
  • Je kunt Bloemen Cadeau via onze website bestellen en veilig betalen via iDeal of creditcard.

Kunnen er nog extra kosten berekend worden?
  • Als je Bloemen Cadeau fysiek per post laat bezorgen betaal je €1,95 verzendkosten naast het bedrag waarmee je de cadeaukaart wilt opladen. Je kunt er ook voor kiezen om je Bloemen Cadeau digitaal per e-mail te versturen en dan betaal je geen verzendkosten. Kies je bij een acceptant een product dat duurder is dan de waarde die op je Bloemen Cadeau staat? Dan betaal je het resterende bedrag bij.

Wat is de levertijd wanneer ik Bloemen Cadeau bestel?
  • Als je via de website van Bloemen Cadeau een bestelling plaatst op werkdagen vóór 15.00 uur, wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Als je je bestelling op werkdagen ná 15.00 uur plaatst, wordt deze de volgende dag verzonden. De verzending vindt plaats via DPD en voor eventuele vertraging vanuit deze partij zijn wij niet verantwoordelijk. Bloemen Cadeaukaart B.V. is afhankelijk van deze organisatie in het verzendproces, maar doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk bezorgd wordt. Heb je Bloemen Cadeau met spoed nodig? Dan adviseren wij je om naar het voor jou dichtstbijzijnde verkooppunt te gaan om Bloemen Cadeau te kopen of voor de optie te kiezen om Bloemen Cadeau digitaal te bestellen via deze website. Je ontvangt de digitale variant van Bloemen Cadeau dan direct in je mailbox of de mailbox van de ontvanger.

Hoe werkt de digitale variant van Bloemen Cadeau?
  • Via onze website kun je naast de fysieke variant van Bloemen Cadeau ook een digitale gift bestellen. De digitale variant ontvang je per e-mail binnen één minuut in je eigen inbox. Je kunt er ook voor kiezen om de digitale versie van Bloemen Cadeau direct naar de ontvanger te laten e-mailen. Op het digitale cadeau staat een unieke code. Op onze website kan de ontvanger saldo en geldigheid controleren door de unieke code in te voeren. De ontvanger dient de e-mail met code te printen en kan dan met die mail betalen in de winkel.

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen heb?
  • Als je geen bevestiging per e-mail hebt ontvangen raden wij je aan om contact op te nemen met onze Klantenservice via het contactformulier op de website. Om je snel te kunnen helpen is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden: de naam waarop de bestelling is gemaakt, het e-mailadres, datum van bestellen en indien bekend het ordernummer.

Is mijn bestelling naderhand nog te wijzigen?
  • Het is alleen mogelijk adreswijzigingen door te geven. Dit dien je echter binnen één uur na je bestelling telefonisch door te geven aan onze Klantenservice via het contactformulier op de website. Het is niet mogelijk een reeds betaalde bestelling, of bestelling die bij de bank in behandeling is, achteraf te annuleren. Dit in verband met de snelle afhandeling van Bloemen Cadeaukaart B.V.

Hoe plaats ik een zakelijke bestelling?
  • Wil je een zakelijke bestelling plaatsen? Vrijblijvend advies of een offerte aanvragen? Neem contact op met onze B2B Accountmanager Nieky Franchimont via +31 (0)6 14877047 of nieky.franchimont@wonderbox.nl. Er is van alles mogelijk! Ook het personaliseren van onze producten behoort tot de mogelijkheden.

Ik wil mijn aangekochte product retourneren, krijg ik mijn saldo terug op mijn Bloemen Cadeau?
  • Wanneer je toch je aankoop wil retourneren welke je met je Bloemen Cadeau hebt betaald, is dat uiteraard mogelijk. Let op: het kan per retailer verschillen hoe je je geld terug krijgt. Zo is het mogelijk dat je het geld cash terug krijgt, middels retour-pinnen of je krijgt een cadeaukaart van de winkel, tegoedbon of kortingscode met de waarde van je aankoopbedrag. Het tegoed komt niet terug op je Bloemen Cadeau. Het is aan de deelnemer zelf om te bepalen wat hun retourbeleid is, als consument heb je hier helaas geen inspraak in.

 

Heb je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden?
Onze Klantenservice is bereikbaar via het contactformulier of telefonisch. Stuur jouw vraag via het contactformulier en onze Klantenservice antwoord binnen 11 dagen op je vraag.

Contact
Selecteer een onderwerp

* Verplichte velden

Heb je een vraag of een opmerking? We helpen je graag! Je kunt hiervoor gebruik maken van het contactformulier hierboven.

Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen via +31(0)235186191, van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur, of mailen naar info@bloemen-cadeaukaart.nl. Voor een snellere reactie raden wij je nadrukkelijk aan om gebruik te maken van het contactformulier.